نوشته شده توسط : hr

ساخت انواع مدل های گلخانه خانگی با ایده های بکر

ساخت گلخانه خانگی با جدیدترین روش ها و ایده ها را د راین مطلب ارائه می دهیم و شما را با طرح ها و مدل هیا متنوع و زیبای انواع گلخانه های خانگی شیک و زیبا با طراحی های متفاوت آشنا می سازیم.

امروزه ساخت گلخانه خانگی تبدیل به یکی از پرکاربردترین فعالیت هایی شده است که اغلب کشاورزان و افرادی که به کشاوری علاقه مند هستند، اقدام به انجام آن می نمایند. گلخانه های خانگی دارای جنس و طراحی های متفاوت می باشند که اغلب با توجه به نوع کارایی که از آنها انتظار می رود، متفاوت است. در این مقاله قصد داریم به معرفی طرح های مختلف انواع گلخانه های خانگی و همچنین چگونگی ساخت آنها بپردازیم. تا پایان ما را همراهی نمایید.

 

ساخت گلخانه خانگی شیک و زیبا با طراحی های جدید :

استفاده از گلخانه خانگی رواج زیادی یافته است و اغلب افراد با سلایق مختلف و همچنین نوع نیاز خود گلخانه مناسب را انتخاب و تهیه می نمایند و از این طریق به بهبود فضای سبز و همچنین فرآیند کشت و نگهداری محصولات مختلف می پردازند. اولین نکته ای که برای ساخت گلخانه مدنظر گرفته می شود توجه به نوع تولید و محصولی است که قصد نگه داری از ان را دارید. این محصولات می تواند شامل تولید صیفی و سبزیجات، انواع قارچ و یا گل های تزیینی مختلف باشند که اغلب بر همین اساس جنس گلخانه و همچنین مدل آن تعیین می گردد. اسکلت اصلی گلخانه های خانگی همچون انواع مختلف آلاچیق دارای دو جنس مختلف می باشند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شوید.

گلخانه های چوبی

اسکلت اصلی این نوع گلخانه ها چوب با پوشش پلاستیک است که متاسفانه سیستم گرمایی و تهویه مناسبی ندارند و تنها مزیت آنها قیمت مناسب است. البته از این مدل گلخانه ها می توان برای پرورش گل های مختلف استفاده نمود. لازم است بدانید این نوع گلخانه ها به دلیل معایبی که دارند کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و جای خود را به گلخانه های مدرن و فلزی بخشیده اند.



ساخت گلخانه آسانگلخانه های چوبی جدیدگلخانه خانگی چوبی

گلخانه های فلزی یا مدرن

جنس اصلی این نوع گلخانه ها فلز است که دارای سیستم گرمایشی و همچنین تهویه مناسبی است و امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اتصال اسکت فلزی این نوع گلخانه ها، به وسیله پیچ و مهره و با استفاده از جوش می باشد به همین دلیل تغییر در سازه های آن به راحتی انجام می گیرد. تنها عیب آن قیمت بالاتر آن نسبت با گلخانه های چوبی می باشد.

مدل گلخانه فلزیگلخانه جدید خانگیگلخانه خانگی فلزی کوچکگلخانه مدرن و شیک

با انواع اسکلت برای گلخانه های خانگی آشنا شدید، لازم است بدانید پوشش گلخانه ها نیز دارای جنس های مختلفی می باشد که هر یک کاربردهای مجزایی دارد و در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شوید.

گلخانه پلاستیکی

پوشش های پلاستیکی برای گلخانه ها انتخاب مناسب و ارزان قیمتی است که نیاز به اسکلت های سنگین ندارد و همچنین گرم کردن گلخانه هایی با این نوع پوشش هزینه کمتری را در بردارد. امروزه اغلب از این نوع پوشش برای انواع مختلف گلخانه خانگی استفاده می شود.

گلخانه های مدرن فلزیگلخانه خانگی فلزیساخت گلخانه های فلزی جدیدگلخانه های خانگی زیبا

گلخانه شیشه ای

انواع مختلف گلخانه های شیشه ای طول عمری بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند و همچنین به دلیل قابلیت بالای عبور نور و حرارت آفتاب گزینه مناسبی برای مناطق سردرسیر محسوب می گردند اما از آنجایی که یکی از پر هزینه ترین مدل های گلخانه های صنعتی محسوب می گردند، از این نوع پوشش برای گلخانه ها کمتر استفاده می شود.

مدل گلخانه شیشه ای جدیدساخت گلخانه شیشه ایساخت آسان گلخانه

البته گلخانه های خانگی به صورت ساده تر و با وسایل معمولی و در دسترس نیز تهیه می گردند که هر یک کاربردهای ویزه خود را دارند. در ادامه نمونه هایی از انواع گلخانه خانگی کوچک را مشاهده می فرمایید که به راحتی تهیه می گردند.

گلخانه با پوشش پلاستیکساخت گلخانه های خانگیساخت گلخانه جدید و زیبا

بارزترین خصوصیتی که گلخانه های موفق دارند و در ساخت گلخانه خانگی باید به آن توجه نمود، استفاده از ارتفاع و عرض زیاد برای گلخانه می باشد. بهتر است بدانید هر چه ارتفاع گلخانه بیشتر باشد، حجم هوای داخل گلخانه نیز بیشتر می شود و در  نتیجه این امر باعث کاهش هدر رفتن و مصرف انرزی سرمایش و گرمایش در داخل گلخانه می باشد. البته ارتفاع و عرض گلخانه اغلب بر اساس محیطی که گلخانه در آن قرار دارد تعیین می گردد.

گلخانه های خانگی مدرنگلخانه های خانگی شیک و مدرنگلخانه شیک و مدرن خانگی

انواع مختلف گلخانه خانگی را می توانید در مکان های مختلف از جمله حیاط، ترا، پشت بام و دیگر نقاط داشته باشید و با استفاده از آن در فصول مختلف سال به کار کشاورزی و کشت و کار بپردازید.




:: موضوعات مرتبط: گل و گیاه , ,
:: بازدید از این مطلب : 2810
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: